Sunday, September 13, 2009

SATU MALAYSIA, SUDAHLAH TAK DAPAT BONUS, GAJI PULAK MASUK LEPAS RAYA.

Tidak cukup dengan kesedihan kerana ramadhan bulan rahmat akan berlalu, satu lagi kesedihan ketika menyambut hari raya bagi saya ialah apabila diberitakan kemungkinan saya dan rakan-rakan pekerja kontrak dalam pakej rangsangan ekonomi akan mendapat gaji selepas hari raya dan mungkin seawal bulan sepuluh.  .Nampaknya tiadalah duit raya tahun ini, mujurlah saya sudah membuat persiapan dengan gaji bulan lepas kerana seperti sudah merasakan sesuatu tidak dijangka akan berlaku kerana kita masih lagi didalam kerajaan BN. Alasan yang saya terima ialah staf di ibu pejabat sudah ramai bercuti bermula 16 september. Hakikatnya kami pekerja contract for services sebenarnya hanya akan mendapat gaji selepas bekerja sebulan. Tetapi mengapa staf tetap boleh menerima gaji seawal 10hb, bukankah gaji mereka berasaskan bulan? Apapun terjadi, harapan saya rakan-rakan tabah menghadapi dugaan dan ujian yang tidak seberapa ini dengan hati yang sabar. Besar pahalanya bersabar dibulan ramadhan. Kekuatan itu dapat dinilai melalui Kesabaran. Satu Malaysia, Gaji dilambatkan, kerja mau siap cepat.

1 comment:

Junaidi Blog said...

Wo... Berp... Banyak banyaklah bersyukur apa yang ada .....syukurlah ada kerja , ada makan ... jkami di kampung makan ubi kayu aja .... Undilah UMNO